Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
Residential
Hasserisgade 2, 3.th - 9000 Aalborg
info@residential.dk
Tlf.: 25386886
E-mail: info@residential.dk
CVR: 40 44 97 79

Betaling
Residential modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, JCB, MobilePay samt ViaBill.

Alle beløb er i danske kroner og inkl. moms.

Residential bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.
Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen er afsendt.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din
månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Ved valg af betaling via faktura, giver Residential dig mulighed for at betale via en faktura.
Betalingsfristen er netto 8 dage.
Der pålægges 29 kr i administrationsgebyr på fakturabetaling.
Ved betaling efter forfald tilskrives der renter på 0,70%, pr. påbegyndt måned samt et gebyr på 100,00 DKK

Fragt
Residential leverer på alle hverdage og i enkelte særtilfælde i weekenden. Her skal der dog være indgået en aftale med os forinden. Den oplyste leveringstid er derfor angivet i antal hverdage.

Residential sender varer ud med diverse fragtfirmaer, hovedsageligt GLS og PostNord. Ved køb af større møbler, hvor vægten overstiger 30 kg, vil der typisk blive booket et fragtfirma. Ved særaftaler, herunder levering med indbæring eller opsætning, kommer vi personligt selv ud og gør det.

Der vil naturligvis også være mulighed for at afhente produktet på vores lager i Aalborg, men da pladsen indtil videre er meget lille, kontakt da først vores support for at høre om dine muligheder.

Alle større varer sendes ud fra et fjernlager og der skal tages forbehold for at visse produkter kan få en forlænget leveringstid. Du vil dog straks, og før pengene trækkes, blive informeret herom.

Den normale leveringstid er indenfor 5 hverdage. Ved udsolgte produkter vil leveringstiden forøges, men du vil blive informeret herom umiddelbart lige efter og senest 24 timer efter dit køb. Ved afhentning vil du blive kontaktet med dine muligheder umiddelbart efter og senest 24 efter dit køb.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du helt eksklusivt en udvidet fortrydelsesret på 365 dage ud over de 14 dage, hvis du ellers overholder betingelserne herfor.

Fortrydelsesfristen udløber 365 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@residential.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk dog, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Fortrydelsesretten frafalder ved demovarer eller varer der er skaffet på en speciel levering, hvor du ønsker et produkt vi ikke har i vores sortiment.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for alle varer over 20 kg, herunder sofaer, spiseborde, lænestole, daybeds mv.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 499 kr., men med forbehold for, at priserne kan variere og Residential ikke har nogen indflydelse på denne pris.

Varens stand, når du sender den retur
Retten til fortrydelse afhænger af varens stand.
Fortryder du fra 0.-.14. dag:
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Fortryder du fra 15.-365. dag:
Varen skal tilbageleveres i samme stand som ved levering. Du må have prøvet varen, som du ville prøve den i en butik, men varen må ikke have været taget i brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Residential, Hasserisgade 2, 9000 Aalborg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dette vil være den billigste og nemmeste løsning for begge parter, men denne kan kun ske mod forudgående aftale.

Fortrydelsesret for erhvervskunder
Der tilbydes som udgangspunkt ingen fortrydelsesret på erhvervskøb, med mindre der er lavet en særskilt aftale herom først.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Residential, Hasserisgade 2, 9000 Aalborg

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Beskrivelsen skal som minimum indeholde en forklaring af problemet, hvordan problemet opstod og dato for opdagelse af fejlen.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Herunder vores tilknyttede fragtfirmaer ift. levering.

Personoplysningerne registreres hos Residential og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder derudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på residential.dk er Indehaver, Christian Cloos.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@residential.dk

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail på; info@residential.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Residential.dk,
Hasserisgade 2,
9000 Aalborg
info@residential.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_________________________________________________________________________

Bestilt den: _____________________________

Modtaget den: ____________________________

Forbrugerens navn: _______________________________________________________

Forbrugerens adresse: ____________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________

Dato: ________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.09.2019